گیاهان دارویی آرامبخش شما را از خوردن قرص عصاب مصون نگه می دارد

همان طور که می دانید گیاهان دارویی آرامبخش  را به گیاهی می گوییم که برگ های پهن و ریشه ای بلند و نارنجی رنگ دارد.

این گیاه با ارتفاع تقریبی 80 سانتی‌متر که از سطح خاک تا 2 متر می‌رسد، در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان یک آفت محسوب می‌شود، زیرا به راحتی پخش می‌شود. این گیاه که با نام‌های ماریا گوردا، شنبلیله، کاریرو، فورا تاچو، اینهاگومه، اسفناج جاوا، اسفناج سورینام، بردو، اورا پرو نوبیس و بسیاری نام‌های دیگر نیز شناخته می‌شود.

می‌توان از این گیاه برای تهیه سالاد، غذاهای آب‌پز یا حتی استفاده کرد. یک چای.تمام قسمت های گیاه دارای خواص کاربردی در طب خانگی است.

دم کرده ای که با ریشه تهیه می شود دارای خاصیت ادرار آور است و برای درمان ادم، جایگزینی پتاسیم، از بین بردن بوی بد ادرار، ناراحتی های مجاری ادراری، رفع آب مروارید، درمان بیماری های پوستی، سردرد و درد عضلانی بسیار مفید است.

گیاهان

بی خوابی، یبوست، سرفه، زخم و تومورهای لنفاوی. برای تهیه از یک قاشق غذاخوری ریشه ورقه شده و یک لیوان آب جوش استفاده کنید. مخلوط را درپوش بگذارید و تقریباً ده دقیقه صبر کنید و صاف
هنگامی که از این گیاه به عنوان ضماد استفاده می شود، می توان از این گیاه – به صورت خارجی – برای درمان زخم ها، التهابات موضعی و بیماری های پوستی مانند اگزما، خارش، اریسیپل و خارش استفاده کرد.

برای تهیه، از دو قاشق غذاخوری از برگ های تازه استفاده کنید که باید به صورت خمیر درآیند. این خمیر باید دو تا سه بار در روز بر روی ناحیه آسیب دیده اعمال شود. برای استفاده، از گاز یا پارچه استفاده کنید – که باید تمیز باشد. کنید و سپس مصرف کنید.

مصرف باید در دوز ½ فنجان با معده خالی انجام شود.

گل گاوزبان با نام علمی Borago officinalis گیاهی از خانواده Boraginaceae است. اصالتاً اهل سوریه است و در سراسر منطقه مدیترانه و همچنین در آمریکای شمالی و جنوبی طبیعی شده است.

گل گاوزبان مکان های آفتابی و خاک های عمیق، خنک و غنی از هوموس را دوست دارد.گل گاوزبان برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گرفته است، در قرون وسطی به دلیل خواص تقویت کننده، خلط آور و ادرارآور آن مورد ستایش قرار می گرفت.

در مورد یونانی ها، آنها از گل های تازه برای طعم دادن به غذاها و شراب های خود استفاده می کردند.