عرق نعنا وزنتان را تا 10 کیلو کاهش می دهد

لازم به ذکر است که فواید عرق نعنا بسیار زیاد است: اول از همه، نعنا برای درمان سرفه و سرماخوردگی عالی است.

نعناع به دلیل خاصیت بالزامیک و ضد احتقان خود اثر آرام بخشی بر غشاهای مخاطی تنفسی دارد: علاوه بر ترشحات مایع، سرفه را تسکین می دهد و تعریق را افزایش می دهد و به دفع سموم کمک می کند.

در صورت سرماخوردگی کافی است چند قطره منتول را روی دستمال خود بریزید و نفس عمیق بکشید.

عرق نعناع همچنین هضم غذا را بهبود می بخشد و در صورت اختلالات گوارشی توصیه می شود. اثر ضد نعناع باعث کاهش حجم گاز در روده و گاز روده می شود و همچنین برای کسانی که از سنگ کیسه صفرا رنج می برند توصیه می شود.

عرق

یکی از قدیمی‌ترین فواید عرق نعناع ضد عفونی‌کننده و طراوت‌بخش آن است: مالیدن روی دندان‌ها به پیشگیری و مبارزه با بوی بد دهان کمک می‌کند. علاوه بر این، برای دهانشویه، گرم کردن آب همراه با برگ های خشک نعنا کافی است.

پس از خنک شدن و فیلتر شدن، برای غرغره کردن آماده می شود و از تکثیر باکتری ها در داخل دهان جلوگیری می کند.

نعناع نیز داروی مبارزه با سردرد است; اثر ضد درد آن در ایجاد حالت تهوع و استفراغ نیز مفید است.

می توان آن را به عنوان یک چای گیاهی نوشید یا به عنوان اسانس استفاده کرد. چند قطره روی گردن و شقیقه ها برای مبارزه با سردرد و میگرن در مدت کوتاهی کافی است.

در نهایت، اسانس نعناع دارویی برای مقابله با نیش حشرات و انگل‌ها مانند کک و مک است: برای رفع خارش و تورم، فقط نعنا را روی قسمت آسیب دیده بمالید.

نعناع به دلیل خواص ضد باکتریایی، ترشح کننده و بالزامیک، یک متحد عالی در برابر التهاب مجاری هوایی فوقانی است.

به ویژه، روغن نعناع اثری طراوت بخش و آرام بخش دارد که می تواند قرمزی گلو را تسکین دهد. منتول مخاط را رقیق می کند و التهاب را تسکین می دهد.

اسپری نعناع می تواند گلودرد را تسکین داده و همزمان علت آن را درمان کند.