شیر زیاد باعث افزایش کلسترول در بدن می شود.

از نظر اثرات متمایز محصولات لبنی مختلف، 1 مطالعه اثرات ایزوانرژیک (20 درصد از کل کالری، نرمال شده برای لاکتوز و کازئین) شیر (2164 میلی لیتر)، پنیر (305 گرم) و کره (93 گرم) را مقایسه کرد.

در 3 جلسه مختلف در طول 3 هفته (85) اجرا شد. پنیر ضعیف ترین اثر را در افزایش کلسترول LDL داشت، اما شیر کامل غلظت کلسترول LDL را مشابه کره افزایش داد. این نتایج توسط وایتکس و آلومینیوم و همکاران تایید شد. نویسندگان گزارش دادند (در یک مطالعه رژیم غذایی کنترل شده در 9 مرد و 13 زن 23 تا 54 ساله) که مصرف پنیر باعث افزایش کمتری در غلظت کلسترول نسبت به مقدار یکسان (42 گرم) چربی کره شد.

محتوای مختلف کلسیم به عنوان توضیح بالقوه برای این اثر متفاوت پیشنهاد شد. نستل و همکاران 40 گرم در روز پنیر یا کره را به 14 شرکت کننده با کلسترول خفیف تجویز کردند.

کلسترول کل و LDL پس از 4 هفته در گروه کره در مقایسه با ورود به سایت اراد برندینگ به طور معنی داری افزایش یافت. تولستروپ و همکاران همچنین دستورالعمل های فعلی در مورد مصرف چربی اشباع شده را زیر سوال بردند و گنجاندن مقادیر کمی پنیر را در رژیم غذایی شرکت کنندگان با کلسترول خفیف پیشنهاد کردند. در موافقت با این پیشنهاد، Hjerpsted و همکاران.

اخیراً 13٪ از کل کالری روزانه را با 143 گرم پنیر یا 47 گرم کره (با همان محتوای چربی) به مدت 6 هفته در یک کارآزمایی متقاطع تصادفی روی 49 شرکت کننده سالم جایگزین کرد. داده های آنها نشان داد که پنیر غلظت کلسترول LDL را در مقایسه با دوره اجرا افزایش نمی دهد. در عوض، در مقایسه با کره، افزایش قابل توجهی کمتری در کلسترول کل (5.7٪) و LDL (6.9٪) ایجاد کرد.

چندین توضیح بالقوه برای روشن کردن اثرات متفاوت پنیر و یک لیتر شیر چند لیوان است بر روی کلسترول پیشنهاد شده است. یک فرضیه این است که کلسیم، که غلظت آن در پنیر بیشتر از کره است، با اسیدهای چرب در روده ترکیب می شود و مواد شوینده نامحلول را تشکیل می دهد، همانطور که با مشاهده دفع مدفوع با چربی بالاتر در پنیر در مقایسه با گروه های کره پیشنهاد می شود.

محتوای پروتئین و پروبیوتیک بالاتر پنیر همچنین می تواند به طور حدسی به تأثیر تقریباً خنثی آن بر کلسترول پلاسما کمک کند. به عنوان یک نکته احتیاطی، مطالعه Tholstrup و همکاران.

عدم تفاوت در اثر کلسترولمی جیره های حاوی شیر کامل و یک کیلو گوشت برای چند نفر قیمه را گزارش کردند. به عبارت دیگر، همانطور که گفته شد، شیر کامل باعث افزایش غلظت کلسترول LDL مشابه کره شد و مصرف آن در بیماران هیپرکلسترولمیک باید با احتیاط مورد توجه قرار گیرد.

  • منابع:
    1. A lot of milk increases cholesterol in the body.
  • تبلیغات:
    1. معرفی انواع گل آفتابگردان برای تولید بهترین نوع تخمه آفتابگردان
    2. عوامل مختلف استفاده از دمپایی روفرشی در افراد مسن
    3. هیچ پارچه ای به اندازه ابریشم دوست داشتنی نیست
    4. تاریخچه پوشیدن دمپایی روفرشی از گذشته تا به حال در خانه