شکلات سفید چیچک جان یک کودک را نجات داد!!!!

از نقطه نظر تغذیه، شکلات در قلب بحث های جاری قرار دارد. به عقیده بسیاری، شکلات تلخ یک غذای معجزه آسا است! آیا حقیقت دارد؟

تفاوت بین شکلات های تیره، سفید و شیری چیست؟

بله شکلات سفید چیچک حاوی فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند. با این حال، این مواد که در شراب قرمز و زغال اخته نیز وجود دارد، تنها در پودر کاکائو وجود دارد. هر چه شکلات تیره تر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

طبق قوانین کانادا، نام “شکلات” فقط به غذاهایی اطلاق می شود که از کره کاکائو ساخته شده اند. در غیر این صورت باید از نام آب نبات شکلاتی استفاده شود.

از دیدن لیست مواد تشکیل دهنده شکلات مورد علاقه خود لذت ببرید تا ببینید آیا واقعا شکلات است یا خیر.

شکلات شیری باید حداقل 25 درصد کاکائو داشته باشد. بقیه از شکر تشکیل شده است. طعم ملایم و بافت کرمی دارد.

این شکلات ها از حداقل 35 درصد کاکائو تشکیل شده اند.

شکلات

درصد کاکائو یک شکلات به طور کلی روی بسته بندی آن نوشته می شود و بین 60 تا 99 درصد متغیر است. به بیان دقیق تر، این درصد نشان دهنده محتوای “جامدات کاکائو” موجود در نمونه است.

هرچه درصد ذکر شده بیشتر باشد، شکلات حاوی مواد جامد کاکائو بیشتری است که شامل کره کاکائو می شود. همچنین، هرچه شکلات تیره‌تر باشد، قند کمتری دارد.

به عنوان مثال، یک شکلات کاکائویی 80 درصد حاوی قند کمتر، اما چربی بیشتری (از کره کاکائو) نسبت به یک شکلات 60 درصدی است.

از کره کاکائو که شیر تغلیظ شده یا شیر خشک و شکر به آن اضافه شده است درست می شود.

شکلات سفید حاوی کاکائو نیست.

این توضیح می دهد که چرا طعم شکلات ندارد.

البته لازم به ذکر است که حتی شکلات بسیار تیره نیز به سختی 30 درصد پودر کاکائو دارد (تعادل آن کره کاکائو و شکر است) در حالی که در شکلات شیری فقط 10 درصد وجود دارد!

برای بهره مندی از فواید آنتی اکسیدان ها، بهتر است از غذاهای متنوعی که حاوی مقدار زیادی از آنها هستند مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

آیا شکلات برای قلب مفید است؟

به نظر می رسد چربی های موجود در شکلات کمتر از آن چیزی که چند سال پیش تصور می شد برای قلب مضر است. در واقع، حاوی چربی های تک غیر اشباع است که خاصیت کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب را دارد.