انجیر تازه در سرماخوردگی موجب تنگی نفس می شود

این میوه از دیرباز به عنوان یک درمان جایگزین برای مشکلات گوارشی مانند یبوست استفاده می شود. همچنین از تاثیر انجیر تازه در سرماخوردگی نمیتوان چشم پوشی کرد.

آنها حاوی الیافی هستند که می توانند مدفوع را نرم کرده. آنها همچنین منبع غذایی برای باکتری های سالمی هستند که روده را پر می کنند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که خمیر انجیر به سرعت حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش، کاهش یبوست و بهبود علائم اختلالات گوارشی مانند کولیت اولسراتیو کمک می کند.

مطالعه ای روی 150 نفر که از سندرم روده تحریک پذیر با یبوست رنج می بردند نشان داد که کسانی که حدود 45 گرم انجیر خشک را دو بار در روز مصرف می کردند در مقایسه با گروه شاهد کاهش قابل توجهی در علائم بودند.

یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 نشان داد که علاوه بر موثر بودن انجیر تازه در سرماخوردگی، مصرف چای برگ انجیر همراه با صبحانه همچنین می تواند نیاز آنها به انسولین را کاهش دهد.

انجیر

با این حال، میوه های انجیر – به ویژه انجیر خشک – قند زیادی دارند و می توانند قند خون را در کوتاه مدت افزایش دهند. اگر در مدیریت سطح قند خون خود مشکل دارید، باید مصرف انجیر خشک را محدود کنید.

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی در مورد اثرات برگ انجیر بر سلول های سرطانی انجام شده است.

نشان داده شده است که برگ انجیر و لاتکس طبیعی درختان انجیر فعالیت ضد توموری در برابر سلول های سرطانی روده بزرگ، سینه، دهانه رحم و کبد از خود نشان می دهند.

با این حال، این بدان معنا نیست که خوردن انجیر یا نوشیدن چای برگ انجیر اثرات مشابهی خواهد داشت.

چگونه انجیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟
برای بهره مندی از فواید انجیر می توانید آن را به بسیاری از غذاها اضافه کنید. در آشپزخانه، انجیر با بادام یا وانیل بسیار خوب است.

برای تهیه مربا و کمپوت میوه ایده آل است. به خصوص اینکه میوه پس از چیدن برای مدت بسیار کوتاهی نگهداری می شود.می توانید آن را به سالاد میوه اضافه کنید، آن را با سایر میوه های کمتر شیرین ترکیب کنید، کیک هایی با بادام خلال شده بپزید